MichelEnVincentBackpackingAsia.reismee.nl

Van Koh Samui via Krabi naar Koh Lipe

2e dag op Koh Samui eerlijk gezegd niet veel ondernomen, we moesten eigenlijk nog steeds een beetje bijkomen van onze nacht ervoor op de trein en de reis naar het eiland toe. Uiteraard wel de omgeving een beetje verkend en de opties voor scooter huur uitgeplozen. S’avonds uit eten geweest bij The islander, een restaurant gerund door een Engelse man en dat zag je wel aan de bediening. We zijn het inmiddels wel gewend dat je meestal om de beurt eet inplaats van samen maar hier had de kok het goed gepland en werden tegelijk bediend voor de verandering. Tijdens het eten kwamen we erachter dat het zaterdag avond was en jah dan is het natuurlijk even kijken of er een paar gezellige barretjes zijn waar we de boel op stelten konden zetten! En waarrempel de 1 na de andere gezellige kroeg/bar/disco gevonden, dus uiteindelijk hééééééél erg vroeg in de morgen slingerend terug naar het hotel. De volgende dag was scooter dag, iets later begonnen als gepland maar prima dagje. Verschillende watervallen bezocht evenals uitzicht punten hoog en laag. Een verfrissende duik genomen en hup weer verder… Nog een aantal mooie rotsen langs de kust gezien waar we op zijn geklommen en terug lopend naar de scooter een echt Italiaanse ijsco gekocht bij een Italiaanse jongen van onze leeftijd. Hij gebruikt de beste ingredienten van over de hele wereld voor zijn huis gemaakte smaken en dat proef je! Tijdens ons volgende bezoekje aan een park kwamen we Leroy uit Amsterdam weer tegen die daar ook op de scooter was dus samen verder langs de kust gereden en bij een mooi stukje strand gestopt voor wat kleine hapjes en een drankje. Hierna snel verder want het werd al schemerig en de grote Buddha hadden we nog niet gezien. Uiteindelijk na wat zoeken toch gevonden maar het was inmiddels al donker, dus een kijkje van dichtbij konden we wel vergeten. Gelukkig stonden de schijnwerpers nog aan zodat we alsnog een foto momentje hadden. Die monnik die de boel bewaakte kon ongeveer 1 woord engels en dat was close, van we zijn gesloten! Jah dat zien wij ook wel maar maken toch snel een foto, net op tijd blijkt want hij deed snel het licht uit voor ons.

Na 3 nachten op Koh Samui wilden we weer eens verder trekken en dat kwam goed uit want zodra de gordijnen open gingen kwam het water met bakken uit de hemel vallen. Met de boot terug naar het vaste land en op zoek naar een bus verbinding. De eerste 3 keer zei dat vrouwtje van het reisburo dat er geen bussen meer reden die dag maar na enig aan dringen kon het dus toch! Een half uurtje later zou er een bus vertrekken naar Krabi, we hebben hier ongeveer 3,5 uur over gedaan. Hier aangekomen een taxi gedeeld met een Engelse jongen onderweg naar lipstick guesthouse. Dit had ik gelukkig onthouden van een vorige reis en dat kwam goed uit! Mooie goedkope kamers en gelijk de James bond 007 tour geboekt voor de volgende ochtend. Na het eten met onze Engelse vriend een paar biertjes gedronken in een kroegje met live muziek en op tijd terug voor de volgende morgen.

S’morgens om 9 uur zijn we opgehaald met een mini busje, het was eerst 2 uur rijden waarna we met een longtail boat naar James Bond island zijn gebracht. We zijn blij dat we het hebben gedaan maar wat een drukte daar zeg niet normaal! In totaal blijf je uiteindelijk maar een half uurtje echt op het eiland (dit is ook genoeg om niet gek te worden van de drukte). Maar als je s’morgens om 9 uur word opgehaald en om half vijf weer thuis bent dan is het toch bijna een volle dag tour. Na wat mooie plaatjes geschoten te hebben stond er nog een kano tochtje op het programma die ons een half uurtje door wat mooie overhangende rotsen en grotjes geleide. Op de terugweg naar Krabi nog een fruit garden bezocht waar we wat verschillende soorten Thais fruit voorgeschoteld kregen.

S’avond info uitgezocht voor de volgende dag en twee boot kaartjes geboekt van Krabi naar Koh Lipe. Een mooi eiland met kraak helder water en parel witte zand stranden. We zijn benieuwd! Het is eenvoudig te bereiken vanuit Krabi, 4 uurtjes met mini busje en dan nog 1,5 uur met de speed boot..

Onderweg is de kapitein even gestopt om wat mooie plaatjes te schieten van een boog rots met gat erin. Door de heftige golven konden we niet aan land maar ik was al lang blij dat we als een speer door gingen naar de eindbestemming. Door diezelfde hoge golven kwamen we aan de andere kant van het eiland aan dan waar ze normaal gesproken passengiers op het strand droppen. Dit kwam ons goed uit! Ik had namelijk de avond ervoor stiekem even gekeken op internet en een top 3 van resorts samen gesteld, nu stonden we recht voor de deur van onze nr 1! Handig, hoeven we niet het hele eiland over dus gelijk ingecheckt en genieten maar…

Koh Lipe is een klein eilandje waar je in anderhalf uur tijd wel rond kan lopen door het mulle zand. Alleen maar leuke resorts en beach barretjes dus het echte vakantie gevoel is begonnen! Ons eerste resort op Sunrise beach was prima ze hadden alleen nog maar bamboe hutjes over en aangezien we hier allebei al op eerdere reizen kennis mee gemaakt hadden was dit voor de eerste nacht prima. De volgende morgen erg dicht naast elkaar wakker geworden dus toch maar besloten voor een wat luxer huisje met bredere bedden te kijken. Over het algemeen doe je er goed aan om altijd even bij de buren links en rechts te vergelijken en na niet al te veel inspanning zaten we een paar deurtjes verder. Salisa resort was de naam met aardig personeel, een kindje “lipe” naar het eiland vernoemd en een gratis ontbijtje iedere morgen, wat wil je nog meer! We hebben zelfs onverwachts een extra nachtje geboekt omdat het hier zo leuk en gezellig is. Als je op reis bent ontmoet je zoveel nieuwe “vrienden” we zijn een aantal dagen met een Nederlands meisje omgegaan uit Utrecht, zij sliep ook in zo’n bamboe hut en had midden in de nacht een rat op visite. Niet dat wij hier bang van zijn natuurlijk maar toch… Ook 2 Duitse jongens ontmoet tijdens het Halloween feest en met zijn vijven Halloween gevierd!

De volgende dag voor de tweede keer gesnorkeld omdat het super mooi is, mooi koraal en verschillende vissen te zien! Finding Nemo en familie, regenboog vissen, maan vissen maar ook een aggressieve soort die iedere keer aan viel. Einde van de dag weer bij Nederlandse vrouw aan het barretje gezeten die daar woont. Samen met haar Thaise man runnen ze Happy vibe bar en de naam zegt het al de sfeer is er geweldig! Ook walking street met zijn restaurantjes en winkeltjes hebben we menig keer met een bezoekje verblijdt en we kijken echt terug op dit eiland als het mooiste tot nu toe… De aardige mensen en het super tropische mooie helder blauwe water werken daar aan mee.

Tot de volgende update!

Groetjes Michel en Vincent

Martine

Mooi reisverhaal weer! Wordt je blij van, heel tof dat jullie zo heerlijk genieten! Lijkt me een prachtig eiland, benieuwd naar alle foto's Xxx

Joke

Heerlijk jongens ik geniet volop met jullie mee