MichelEnVincentBackpackingAsia.reismee.nl

Heenreis Naar Vietnam

A Goeiendaaaaag! Daar zijn we weer, terug van weg geweest! Na drie jaar radio stilte pak ik mijn carriere als travel journalist weer op. Na mijn vorige reizen wist ik het zeker,verschillende maar vooralveelverhalen gehoord over Maleisie. Hier wil ik ooit nog naartoe dacht ik altijd. Het land van de jungle waar ook expeditie robinson 1 van mijn favorite tv programma's/spel werd opgenomen. Wat ik er tot nu toe van weet is dat er mooie eilanden zijn en dat je tijdens een snorkel trip veel mooie vissen kan spotten, maar zover is het nog niet! Voordat ik Vincent in Bangkok ontmoet voor onze reis samen door zuid Thailand en Maleisie met als eind bestemming een aantal dagen Singapore, ben ik al vooruit gereisd naar mijn Vietnamese vriend toe Le Tien.

Ik heb met hem twee reizen terug en iets van vijf jaar geleden een zeventien daagsetrip gemaakt langs de oostkust (waterkant) van Hue naar Ho Chi Minh City in het zuiden. Nu gaan we van Ho Chi Minh City in noordelijke richting naar in ieder geval Da Nang zijn woonplaats. De exacte route is nog niet bekend maar we zienonderweg wel wat we allemaal tegen komen en wanneer ikhet gestuiter achterop zijn motor zat ben...

De heenreis was zoals gewoonlijk vooral wachten en veel geduld hebben. Het avontuur van een reis begint al op het moment dat je voor jezelf besloten hebt om je backpack uit het stof te halen waar inmiddels menig vlaggetje op zit van alle landen die al bezocht zijn. Van Australie/Nieuw Zeeland en Fiji tot verschillende landen in Azie zoals Thailand/Loas Cambodia en Vietnam. Het begint bij de voorbereidingen treffen zoalsvliegtickets boeken, inentingen halen tegen de meest vreselijke ziekte die je niet wilt krijgen en visums regelen zodat je niet op het eerste vliegtuig terug naar huis zit. Daar begint het allemaal mee maar op een dag is DE dag aangebroken, de dag dat in dit geval om half twee s'nachts de wekker ging, dan begint de werkelijke reis naar het onbekende. Als eerste met de auto naar schiphol, vliegen naar Parijs en enkele uren wachttijd later in de stad van de eifeltoren een overstap naar Ho Chi Minh City in Vietnam. Hier stond mijn gids en vriend me al op te wachten en we zijn met de taxi naar het Hoa Lu hotel gebracht. Al met al drieen twintig uur reistijd terwijl het hemelsbreed helemaal niet zo ver is...

Groeten uit Vietnam, Michel

Reacties

Reacties

els vrijdag

mooi hoor michel dat je die trips onderneemt, ik ben niet een beetje jaloers maar heul veul!!! wishing I was younger and richer...geniet ervan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!