MichelEnVincentBackpackingAsia.reismee.nl

Motor toer dag 4 en 5

Op dag 4 stond er ongeveer 160 km weg ons op te wachten, wel verdeeld in meerdere stukken. Het eerste stuk viel reuze mee we waren vrij snel bij de Damri Waterval. Omdat het tegen het einde van het regen seizoen is maar nog wel af en toe stevig regend was het zeer spectaculair om te zien. We waren zover naar beneden gelopen dat we met de lift terug moesten naar boven waar nog een heel park was. De rest van de dag verliep ook goed we kwamen vrij vroeg aan in Dalat ook wel flower city genoemd door de vele kassen in dit gebied. We waren uitgenodigd in een restaurant door de baas van Tien waar we koeienstaart en aderen voor geschoteld kregen een ware delicatesse werd er nog bij verteld. Ik was allang blij dat ik er wat van weg kreeg en zat al gauw vol mede door de rijst wijn. Dit is een zelf gebrouwen goedje uit de regio dat je als een shotje achter over slaat. Best lekker alleen erg sterk en ze bleven maar bij vullen. Een erg gezellige avond die in Vietnam altijd erg uitgerekt worden Uiteindelijk heeft Tien me toch naar het hotel gebracht omdat ik de volgende morgen vroeg werd opgehaald voor een canyoing tocht.

Dag 5 canyoing een leuke bezigheid die ik Nieuw Zeeland al een aantal keer heb mogen uit oefenen. Je kunt het het beste omschrijven als in je zwembroek met een veiligheids harnas om en een helm op, de rivier volgen. Dus ook als er ineens een 25 meter hoge waterval is. Dit is uiteraard een beetje aan de hoge kant om te springen dus een aantal keer geabseild maar ook een aantal keer een sprong in het diepe gemaakt. 9 meter was het hoogst van de keer maar voor iemand zoals mij met hoogte vrees is dat al hoog genoeg! Tien had voor mij een goeie toer geboekt ietsje duurder maar veel beter en veiliger. Dit bleek ook achteraf want wij hadden een groep van 5 personen en 2 gidsen en gingen als eerste de canyon in. Leuke groep een stel uit Amsterdam en een stel uit Korea. Achter ons 4 grote groepen van soms wel 20 personen! Weinig tijd voor uitleg of de gidsen hadden er gewoon geen zin in want tegen de tijd dat wij alle 5 veilig van de hoogste waterval genaamd wasmachine waren gegaan en aan de lunch zaten viel de 1 na de ander naar beneden, of gleed uit etc. Tot overmaat van ramp begon het wederom weer keihard te regenen en te onweren. Alleen is dit best gevaarlijk als je tussen de bomen op een berg tot je knieen in het water staat. Dus snel door en de berg op een hele klim waar onze pick up ons al op stond te wachten. Hoe de rest van de groepen het er van af hebben gebracht? "who now's"

Het plan was na de canyon toer begin van de middag te vertrekken uit Dalat maar door het slechte weer zaten we een soort van gevangen voor nog een extra nacht in de flower city. Dit vond Tien niet erg want er waren inmiddels meer gidsen van zijn groep easy riders in de stad aangekomen en zo kwam het dat we bij 1 gids thuis uitgenodigd waren voor een groot feest. Tien vertelde dat het al bijna 4 jaar geleden is dat ze met 6 gidsen in dezelfde stad waren dus uniek! Ik was als enige toerist ook uitgenodigd omdat ik al voor de tweede keer een lange trip maak. Het is een gewoonte in Vietnam dat de vrouwen koken en de mannen alleen maar eten en bier drinken. Er werd van alles aan gedragen waaronder echte vietnamese loempia's gevuld met champignon, noodles en varkensvlees erg lekker, niet zoals ze in Nederland worden gemaakt. Ze vroegen van alles en heb ze ook verteld van de waterval val de dag ervoor. Het kwam goed uit dat ik Tien daar voor de gek had gehouden hij vertelde eenmaal weer boven dat er wel eens apen bij de waterval zitten waarop ik zei dat ik er 1 gezien had! Hij geloofde het eerst niet want dit is zeer bijzonder en toen ik eenmaal vertelde dat zijn naam Tien was had hij pas door dat ik hem voor de gek had gehouden. Uiteraard konden de andere gidsen hier smakelijk om lachen en was het een geslaagde avond. Hierna nog wat op de nachtmarkt rond gelopen waar ik mijn favorite vietnamese fruit heb gekocht dragon fruit genaamd.

Reacties

Reacties

Martine

Wauw! Het is je gelukt verhalen erop te zetten, maar wat voor verhalen! En dan zit je daar nog maar een week..
Stoer dat je in die tunnel bent gegaan en dat je die watervallen springt ondanks je hoogtevrees!
Het klinkt allemaal super schat. Ben trots op je! Xxx

els vrijdag

Leuk om te lezen.... in mijn fatasie sta ik ook bij die waterval...nog veel plezier en genieyen daar

Jan Erica en Dinand

Te gek! Geweldig zo'n reis. Nog heel veel plezier en mooie avonturen. Xxx

vincent

He Michel,
Zo te horen vermaak je je prima, nog een weekje en dan sta ik in bangkok. tot dan. vincent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!