MichelEnVincentBackpackingAsia.reismee.nl

Bangkok & Koh Samui

Hallo allemaal,

Hierbij onze eerste update samen vanuit Thailand, Koh Samui om precies te zijn, voor wij jullie jaloers maken met met mooie verhalen en foto’s eerst maar wat vertellen over onze ontmoeting in Bangkok waarvan sommige mensen zich afvroegen hoe 2 backpackers elkaar nou kunnen vinden in een miljoenen stad als Bangkok. De vlucht van Vincent naar Bangkok verliep voorspoedig, s’morgens om 9 uur staat hij op Bangkok Int. Airport, gelukkig was hij hier al geweest dus in de rij voor paspoort controle, rugzak van de bagageband halen en door naar de Skytrain op weg naar Khaosan Road.

De gebruikelijke tuktuk brengt Vincent in no-time door het Thaise verkeer naar Khaosan, eenmaal daar aangekomen ziet Michel hem aan de overkant van de straat al lopen, kijk, zo vindt je elkaar in Bangkok, gewoon aan de overkant van de straat. Michel heeft al een goed hotel uitgezocht, en na het inchecken eerst maar eens bijpraten onder het genot van een pittige thaise curry en een lokaal pilsje. Het hotel heeft een roof top pool dus hoog tijd om de hitte te ontvluchten en we plonzen in het koude water. Na een douche en een paar uur slaap is Vincent weer de oude en is het tijd voor avond eten en aansluitend het nachtleven van Khaosan onveilig te maken. Onze uitgaanstrip begint bij rooftop bar waar we leuk uitzicht hebben over Khaosaon, na een paar biertjes hebben we de smaak te pakken, we zijn hier allebei al eens eerder geweest en weten de goede dance clubs nog te vinden, voor we het weten staan we al dansend met een biertje in ons hand op de dansvloer waar 2 DJ’s hun best doen om ons te voorzien van goeie dance muziek, s’morgens om half 3 houden we het voor gezien, op straat scoren we nog 2 stokjes inktvis en keren we terug naar ons hotel. De volgende morgen gaan we direct op pad, de floating market staat op ons programma, om 7 uur staan we weer op straat met slaperige ogen, te wachten op de minibus die ons op komt halen, anderhalf uur in de bus later staan we bij de floating market, dit is een complete markt die zich volledig op het water afspeelt, alle handel vindt plaats vanuit een klein bootje, van dagelijkse boodschappen met groente tot aan souveniers en gewokte groente met pittige saus.

We hebben een uurtje vrij te besteden dus lopen we langs de kade om de drijvende markt van dichtbij te zien, voor toeristen vermaak staan er 2 thai met een grote slang waar je tegen betaling met dit beest op de foto kan, we zien er allebei niks in om met een wurgslang rond onze nek te lopen dus kijken we verder. Aan de oever ziet Michel een beest in het water en als we goed kijken is het een varaan van anderhalve meter, met onze camera in de aanslag volgen wij het beest voor een paar mooie foto’s. Als we hem opwachten onder een klein bruggetje krijgt hij ons in de smiezen en neemt hij de benen. Laatste deel van de tour is een tocht met een motorboot, een langwerpige kano met een automotor achterin gemonteerd vaart ons door de kanalen van zuidelijk Bangkok. Na een kwartier komen we weer terug bij de minibus die ons weer terug brengt naar khaosan road. We moeten allebei nog een paar kleine dingen hebben voor onze camera dus zetten we koers naar MBK, een groot warenhuis van 7 verdiepingen die groot genoeg is om te verdwalen en genoeg spullen heeft om een complete huis mee in te richten. Op de 5e verdieping moet Michel een SD kaartje hebben en een USB stick en op de 6e verdieping verwennen we onszelf met heerlijke huisgemaakte sushi, met soyasaus en op de 3e nog wat backpack vlaggetjes gescoord voor onze rugzakken. Terug naar Khaosan springen we in een tuktuk, wat eigenlijk niet meer is dan een grote driewieler met het geluid van een kettingzaag die makkelijk door het verkeer heen kan, een ritje in een tuktuk in Bangkok blijft gewoon genieten, hoe vaak we dit allebei ook al gedaan hebben.

S’avonds gaan we ons te buit aan de lokale keuken, beter bekend als ‘’streetfood’’ een klein karretje met een wokpan die in 2 minuten de lekkerste wok gerechten voor je maakt, naar keuze zijn 4 soorten noedels en kip, rundvlees, ei of garnalen naar eigen smaak. Het loopt al tegen einde van de avond dus tijd voor een biertje, we vinden een goeie kroeg waar we uitzicht op straat hebben, achter ons hangen mega grote speakers die hun best doen om ons gehoor enige schade aan te brengen, niet dat we ons daar druk om maken, dit is feesten a la Khaosan Road, overal waar je kijkt zie je feestende jongeren en klinkt er harde muziek uit de speakers. We belanden nog in de lokale kroeg waar de thaise bevolking hun eigen feestje bouwt, wij feesten gezellig mee, einde van de avond doen we nog een drankje bij Happy Bar en keren terug naar ons hotel.

Onze 3e dag in Bangkok doen we rustig aan, nou ja Vincent dan Michel had een thaiboks school ontdekt en ging voor een pittig lesje van 2,5 uur. Nadat hij terug was hebben we samen gechild bij en in het zwembad. Hierna nog wat dingen uitzoeken voor het vervolg van onze trip. Bij het zwembad ontmoeten we een duitse backpacker die net is gestart met zijn 10 maanden trip, we raken in gesprek en kunnen hem nog voorzien van nuttige trips en trucks om zo een trip te overleven, Michel en Vincent hadden allebei op het program staan om eens een skybar te bezoeken, we besluiten onze duitse vriend mee te vragen en s’avonds om half 8 zitten we in de taxi naar State Towers Lebura, niet dat dit jullie veel zegt, maar hier misschien wel een leuk feitje, hier is The Hangover II opgenomen. Met zijn drieeen komen we aan bij een sjiek hotel en een skybar op 250 meter hoogte, we nemen de lift naar de 64e verdieping, de sky bar is niet voor backpackers berekend uiteraard zijn dit niet de prijzen die wij gewend zijn om te betalen, een pilsje kost hier dan ook 9 Euro. Na een uurtje en heel wat mooie fotos van Bangkok by night keren we weer terug naar Khaosan waar we ons direct weer mengen in de feestende menigte. Halverwege de avond trek gekregen en Michel en onze duitse maat hebben samen een geroosterde schorpioen verorberd.

De volgende morgen pakken we onze spullen, om half 8 die avond hebben we een nachtrein naar Surat thani, vanaf daar willen we door naar Koh Samui, einde van de ochtend krijgen we het staartje van de moesson ook nog mee, en het water komt met bakken uit de hemel, hier de staat oversteken is goed voor een nat pak, de afvoerputjes kunnen het vele regenwater ook niet aan en grote draaikolken is het gevolg. Einde van de middag pakken we onze spullen en gaan we richting het treinstation. We hebben 2e klas, en air-conditioning. S’avonds kruipen we op tijd onze kooi in en gaan voor een goede nachtrust. S’morgens mooi uitzicht vanuit de trein en Vincent zit een half uurtje in de deuropening van de trein om wat mooie foto’s te maken van de omgeving. In surat thani gaan we voor een ontbijt en zoeken een lokale bus om ons verder te brengen richting Koh Samui. Via een travel agent boeken we een ticket naar Koh Samui. Een grote auto ferry brengt ons in iets meer dan een uurtje aan de overkant, op Koh Samui komen we een Nederlandse backpacker tegen die ook onze kant op gaat en samen nemen we een lokale taxi naar een goed hotel, na ruim 21 uur onderweg gooien we onze spullen op de kamer en gaan we voor een lunch om vervolgens het water van Koh Samui in te duiken. S’avonds gaan we voor een lekkere maaltijd Michel heeft de gewokte krokodil op en we hebben mooi uitzicht op de baai van Koh Samui, het was een hele onderneming om hier te komen maar het was het waard.

Tot de volgende update.

Groeten vanuit Koh Samui.

Vincent & Michel

Marleen

Wat een leuk verhaal weer! Goed om te lezen dat jullie jezelf zo vermaken! Veel plezier verder!

Nellie

Leuk dat jullie zo genieten ga nog verder genieten we genieten graag met jullie mee

wim

de drijvende markt was bij ons buiten bangkok
wel gaaf toch

Martin

Ga zo door gasten!!
Jammer dat ik er niet bij ben.
Geniet verder met jullie trip

Izaäk

He Boy`s , jullie genieten ervan en wij (thuis) natuurlijk ook door deze mooie verhalen.
Gewokte krokodil zal het eens vragen bij de chinees in Renesse.
Veel plezier op jullie trip verder.

Moeders

Ziet er weer goed uit en blijf genieten zo!